S.T.A.L.K.E.R-Shadow of Chernobyl
Végigjátszás 3.
X18
Mindkét kulccsal a birtokunkban, alászállhatunk a titkos laboratóriumba, az épületek alá.Találjunk még több dokumentumot.
Ahogy leérünk a lépcsőn, találunk hirtelen egy ajtót, kis kombinációs zárral (gyk. keypad). Meg kell találnunk az ajtó kódját.
Hát akkor keressük meg! Közben figyeljünk a lebegő ládákra, bár nem túl sokat ártanak. Jó sok más cuccost is beszerezhetünk a környező szobákban, például a fémszekrényekben monolith-ruhát, illetve egy másik helyszínen AKM 74/2-est is, beépített gránátvetővel. Apropó, gránátok: a V lenyomásával lehet lődözni vele (alapbeállítás), viszont itt ilyen lőszert nem találunk, de majd később tartsuk észben.
Amúgy nem túl hangos ez a helyszín (pl. Katonáktól), viszont annál több anomáliába botlunk, pillanatonként. Lángok, mindenféle nyalánkság.De sebaj, átvészeljük, mentünk, mint jókisfiú, és már át is jutottunk abba a helységbe, ahol egy munkás fekszik a földön, halott kivitelben. Vegyük el a PDA-ját, amelyben megtaláljuk minket érdeklő ajtó kódját, ami nem más, mint: 1243.
Lefelé a lépcsőkön
Menjünk vissza, és nyissuk az ajtót. Ahogy leérünk, újfent találkozunk lebegő dobozokkal, meg mindenféle felénk repülő tárgyakkal, de megintcsak nem kell aggódni, hiszen minimális a sebzésük. Az elektromos anomáliák kicsit keményebbek, de kicselezhetőek.
Ha követjük a zöldkeresztet a térképen, eljutunk a második bezárt ajtóhoz, aztán az is kiderül, hogy valami kegyetlen mutáns leledzhet a túloldalon. Nem baj, kinyitjuk ezt is. Irány még lejjebb!Majd öljük meg az óriás mutánst. A legegyszerűbb, ha a fejére célzunk, így pár lövéssel a másvilágra küldhető. Ezek után találjunk rá a halott tudósra vörös szkafanderben, és máris a miénk a második ajtónyitó kód:9524. Tudósunk jól fel volt fegyverkezve, így tegyük el az IL86-asát is, de találhatunk a közelben rakétalövő szerkezetet is.
Zsebünkben a legújabb kóddal, vágtázzunk vissza a zárt ajtóhoz, és nyissuk ki. Hm, hol van a fenevad? Ez az, hogy sehol, illetve mégis, mert a hangját hallhatjuk keményen.
Ne érdekeljen minket semmi, induljunk el, és menjünk be a kontrollszobába, fel a lépcsőn, és a vezérlőpultról tegyük zsebre az iratokat.
Menekülés!
Mindenütt tűz ki az ajtón sebtibe! Az ajtó közben bezárult, és lángol is ráadásul.
Egy áttetsző, energiagömb a felelős mindenért, a tűzcsóvákért, és a bezárt ajtó miatt is. Nos, álljunk rajta bosszút: jól irányzott célzásokkal pumpáljuk tele golyóval, miközben követjük egyfolytában. Arra persze vigyázzunk, hogy ne sebezzen le nagyon, célszerű, ha közben mentünk és vadul medipackezünk egyfolytában. Nagy nehezen egyszercsak felrobban, a tüzek kialszanak, az ajtó kinyílik, nekünk pedig szabad az út.
Menekülés Dark Valley-ből
Újfent a banditák, plusz katonák, ráadásul Obokan puskákkal!Közben Sidorovich haverunk is bejelentkezik, miszerint megszállták a banditabázist a katonák, úgyhogy bajos a Roncstelep fele menni; viszont van egy másik út, ahol nagyon óvatosan kell mozognunk.
Amúgy nem kell aggódni, ha nem akarunk velük szembeszállni, akkor el is iszkolhatunk előlük, ki a főkapun, ami nagyjából szemben van az épület kijáratával.
Egyetlen út vezet el innen, beugorhatunk Sidorovichoz is felvenni néhány határidős mellékküldetést némi rubelért cserébe.
Vissza a csaposhoz
Persze nem fontos Sidorovich-hoz elmenni, egyszerűen mehetünk egyből csaposunkhoz, keresztül a roncstelepen. Bőkezű jutalmat kapunk, tízezer RU a dokumentumokért.Ad egy újabb küldetést, ezennel az X16 laborba.
Eközben felvehetünk a bárban fickóktól is különböző küldetéseket, a főszálra természetesen most sincs befolyással egyik sem.
Vegyük az irányt északnyugatra, miután kiléptünk a bár területéről, és célozzuk be Wild Territory(Vad Terület)-(e)t. Ezen a vonalon, mint tapasztaljuk majd, rengeteg a mesterlövész az nyugatra lévő épületekben. Itt, az egyik épület melletti létránál találhatunk egy katonát, akitől beszerezhetünk egy TRs301-es puskát, ami igencsak erőteljes darab.Ha leszedünk egy mesterlövészt, a puskáikról szerezhetünk könnyen a sajátunkra megfelelő távcsövet.
Wild Territory (Vad Terület)
Ahogy átvágunk Wild Territory középső részén, egy csapat zsoldosba botlunk, ahogy egy lelőtt katonai helikopter körül vannak. A feladatunk az, hogy megöljük a katonákat, illetve Kruglov tudóst megvédjük
(ő utazott a helikopteren amit lelőttek a zsoldosok). Ő az egyike a környékbeli fellelhető kevés tudósnak.
A játéknak nem lesz vége, ha esetleg Kruglov meghal, viszont ha életben marad, szép zsíros jutalomban részesülünk. Szaladjunk a hadszíntér északi része felé, az elektromos anomáliák mellett, amíg el nem érjük Kruglov pozícióját a térképen. Elég erősek leszünk ahhoz, hogy ezt a csapást is visszaverjük.
Vezessük Kruglov-ot Yantarba
Kruglov megkér, hogy kísérjük Yantar-ba. Mi sem egyszerűbb ennél, gyerünk, menjünk. Arra azért ügyeljünk, hogy ne maradjunk le tőle nagyon, mert elvész a küldetés!
Mindeközben három összecsapásra számíthatunk, az első kettő még viszonylag kibírható; Kruglov fedezékben guggol, és a követőinkről magyaráz. Nyírjuk ki az összes zsoldost, amilyen gyorsan csak lehet. A harmadik csata Kruglov felüvöltésével indul, semmi gázos, tulajdonképp az ellenséges csapatok csak arra várnak, hogy felaprítsuk őket. Tegyük meg, majd keressük meg az aluljárót, amely tele van mindenféle anomáliákkal. Kruglov kitart amelett, hogy mi menjünk előre, hát menjünk. Előtte tárazzuk be a fegyvert, szükség lesz rá, mert eléggé szép számú zombi-stalker fog ránkrontani... Amint a végére érünk, megérkezik Kruglov is, és nekünk adja flash drive-ját, majd közli, hogy ez igen sokat ér majd a csaposnak, sőt, beígér egy tudós-szkafandert, ha beérünk Yantarba. Ha visszavisszük a flash drive-ot a csaposnak, 5000 RU üti markunkat.
Yantar
Menjünk le az útról Yantar irányába, aztán balra fordulva szembe találjuk magunkat a tóvval. Ha elnézünk előre, egy bunker-szerű építményt látunk.Benn Kruglov, és Sakharov professzor jutalmunk egy szkafander lesz, ami nagyszerűen lecsökkenti a sugárzást, bár a lövéseket semennyire nem védi ki. Felvehetünk tőle is küldetéseket, válasszunk kedvünkre. Ahhoz, hogy a későbbiekben az X16-os misszió jól sikerüljön, jóban kell lennünk a profokkal, hiszen az ő segítségükkel juthatunk psi-védőöltözethez, amely az ottani kreatúrák ellen fog majd sikeresen védelmezni.
Egyébként Yantar az egyetlen hely, ahol a mutánsokról letépett testrészeket eladhatjuk, tudományos célokra, jó árfolyamokon.
Kísérjük Kruglov-ot a Measurement Site-ra
Ez egy viszonylag egyszerű kísérgetős küldetés. Kruglov egy bunker melletti vízelvezető aknához megy, és belekezd a sugárzásmérésbe. Ne maradjunk le tőle, amíg végig nem érünk az alagúton, és a golyóálló ruházatunk mindenképp legyen rajtunk. Szükség lesz rá, mivel amikor elérjük az alagút végét, rengeteg zombi érkezik, akiket muszáj jobb belátásra bírnunk fegyverünk segítségével. Hirtelen iszonyatos psi-zaj támad, és a buszban térünk magunkhoz.
Miután végeztünk, Sakharov egy psi-fülhallgatót ajándékoz nekünk, ami megvéd majd az X16-ban fellépő iszonyatos rezgések ellen. Reméljük, sikerrel.
Keressük meg Vasiliev holttestét
Ahhoz, hogy rendben menjen minden az X16-os labor felderítésénél, szükség lesz Vasiliev dokumentumjaira. Ő egy tudós, aki a Ghost nevű stalker (Strelok egykori bajtársa) felkutatására indult az X-16ba, és sohasem tért vissza. Sakharov tudja, hol található a hullája, nyugatra a bunkertől, egy helikopter mellett felkszik. A környék tömve van zombi-kkal, úgyhogy legyünk óvatosak.
Amikor megtaláljuk Vasiliev holttestét, hallani fogjuk az audiologját, amiben elmondja, hogyan ment le a laborba meg is jelenik a térképünkön egy jelzés. El is indulhatunk akár, de előtte ajánlatos egy Chaser13-as puskát beszerezni Sakharov-tól zombi haverjaink ellen.
Folytatás a végigjátszás 4-ben